U bevindt zich hier:

Home » Nieuws

Modeketen Scalpers kiest Nedap als technologiepartner voor internationale RFID-uitrol

PR_Scalpers 351x150.jpg
Groenlo, 5 juli 2018

Vandaag maakt Nedap bekend dat de Spaanse modeketen Scalpers heeft gekozen voor Nedap als technologiepartner voor de RFID-uitrol in alle 150 winkels. Nedap levert hiervoor het !D Cloud-softwareplatform en de RFID-hardware waarmee Scalpers de voorraadnauwkeurigheid in de winkels gaat verhogen. De RFID-implementatie in alle winkels wordt binnen twee maanden voltooid.

Alfonso Vivancos, CEO van Scalpers, legt uit: "RFID is de eerste stap in ons digitaliseringsproces en vormt in feite de basis van onze groeistrategie. Scalpers groeit snel en wij streven ernaar wereldwijd hét herenmerk te worden. Maar we beseffen dat dit alleen lukt als onze activiteiten een stevige basis hebben en we met nauwkeurige voorraaddata werken."

Software as a Service
De !D Cloud-softwaresuite van Nedap is een SaaS-oplossing (Software as a Service) die speciaal is ontwikkeld voor RFID-toepassingen in de detailhandel. Hiermee kunnen retailers snel RFID implementeren en hun voorraadnauwkeurigheid tot meer dan 98% verbeteren. De software geeft realtime-inzicht in de voorraadniveaus en de exacte locatie van elk item, en maakt zo ook omnichannelservices mogelijk.

Ook gaat Scalpers inkomende en uitgaande zendingen in het distributiecentrum controleren met behulp van RFID-tunnels, met als doel het replenishment en het verwerken van de online bestellingen te verbeteren. Verder introduceert Scalpers EAS-lezers op basis van RFID om te controleren of voor de items die de winkel verlaten daadwerkelijk is betaald. Hiermee verloopt het betalingsproces tevens soepeler, omdat klanten nu ook kunnen betalen met hun mobiele telefoon.

###

Noot voor de redactie:
Janna Dirks
Marketing & Communicatie Nedap Retail
0544 471 904
janna.dirks@nedap.com

Vorige pagina

Powered by HVMP Internet Marketing