U bevindt zich hier:

Home » Nieuws

Decathlon breidt internationale RFID-implementatie uit

decathlon.jpg
Nedap's hybride RF/RFID-oplossing geselecteerd voor 15e land

Groenlo, 11 juni 2015

De Franse sportretailer Decathlon heeft Nedap geselecteerd voor zijn RFID-uitrol in Kroatië. In navolging van twaalf andere Europese landen, Rusland en China, is Kroatië wereldwijd het 15e land waar is gekozen voor de RFID-oplossing van Nedap. Decathlon is de eerste retailer ter wereld die de RFID technologie in de winkel toepast in een dergelijk groot geografisch gebied. Voor 415 winkels in 15 landen levert Nedap hybride RF/RFID EAS-systemen ten behoeve van diefstalpreventie.

360° artikelbeveiliging
Decathlon’s belangrijkste drijfveren voor de implementatie van RFID zijn het bevorderen van de voorraadnauwkeurigheid en het voorkomen van voorraadtekorten. Om optimaal te profiteren van de RFID-implementatie, zet Decathlon de RFID-tags op de artikelen ook in voor diefstalpreventie. Zo kan Decathlon de goederen end-to-end controleren: vanaf het moment dat ze in de winkel arriveren tot het moment dat ze de winkel verlaten. Daarnaast beveiligt Decathlon diefstalgevoelige artikelen met een extra RF hard tag.

Diefstalpreventie met hybride RF/RFID-technologie
De door Nedap geleverde oplossing omvat EAS-systemen met hybride technologie die RF- en RFID-technologie in één systeem combineren. Alle Nedap RF EAS-antennes die zijn geplaatst vóór de RFID-uitrol hebben een upgrade gekregen naar hybride RF- en RFID EAS-systemen. Daartoe is een clip-in RFID-lezer toegevoegd aan de reeds geïnstalleerde RF-antennes. Alle nieuwe winkels worden direct voorzien van hybride RF/RFID EAS-systemen.

###

Over Decathlon
Decathlon is een retailketen en een netwerk van innovatieve merken voor alle vormen van sport en spel. Bij Decathlon zetten 60.000 medewerkers zich dagelijks in voor de gezamenlijke doelstelling: "het plezier en de geneugten van sport voor iedereen toegankelijk maken". In elk land waar we actief zijn, delen we een sterke en unieke bedrijfscultuur die wordt versterkt door onze twee kernwaarden: Vitaliteit en verantwoordelijkheid. Bij Decathlon staat innovatie centraal bij al onze activiteiten: van R&D tot retail, inclusief conceptontwikkeling, design, productie en logistiek. Onze twintig Passion Brand-teams houden zich vol passie bezig met de ontwikkeling van technische, stijlvolle en eenvoudige producten, die we altijd tegen de laagste prijzen aanbieden. Deze producten zijn bedoeld voor alle sporters, van beginner tot expert, en zijn exclusief verkrijgbaar bij Decathlon.

Noot voor de redactie:
Janna Dirks
Marketing & Communications Nedap Retail
0544 471 904
janna.dirks@nedap.com

Vorige pagina

Powered by HVMP Internet Marketing