U bevindt zich hier:

Home » Nieuws

Moods of Norway implementeert RFID-oplossing van Nedap in brand stores

moods.png
RFID resulteert binnen vier weken in 98+% voorraadnauwkeurigheid!

Naar aanleiding van de positieve resultaten in twee winkels heeft Moods of Norway besloten tot de toepassing van de RFID-oplossing van Nedap voor een snelle voorraadinventarisatie in 14 van hun brand stores. In de twee pilotwinkels nam de in-store voorraadnauwkeurigheid van het groeiende Scandinavische modemerk, dat bekend staat om zijn kleurrijke ontwerpen van hoge kwaliteit, door de toepassing van RFID toe tot meer dan 98%.

Grotere voorraadnauwkeurigheid

Voor Moods of Norway is de belangrijkste reden voor de implementatie van RFID in hun winkels het verkrijgen van volledige controle over de goederen vanaf het moment van aankomst in de winkel tot het verlaten van de winkel. De belangrijkste doelstellingen van de RFID-implementatie zijn een aanzienlijk grotere voorraadnauwkeurigheid, een betere stroomlijning van de interne processen en een verbetering van de in-store voorraadaanvulling, wat resulteert in een betere klantenservice.

Voorkomen van voorraadtekorten of -overschotten

In nauwe samenwerking met Nedaps lokale partner Infratek, is Moods of Norway begin 2014 met de RFID-oplossing van start gegaan. Binnen vier weken steeg de in-store voorraadnauwkeurigheid van geselecteerde productcategorieën tot ruim 98%. Daarnaast presteerden de productcategorieën met RFID-labels aanzienlijk beter in de pilotwinkels dan in de andere winkels. Moods of Norway voorzag de producten in het distributiecentrum van RFID-labels. In de winkels controleerden de medewerkers de voorraad regelmatig met behulp van de !D Hand, de geavanceerde RFID handheld lezer van Nedap. Zo kunnen de verschillen tussen de ERP-voorraad en de daadwerkelijke voorraad worden gecorrigeerd, waardoor voorraadtekorten of -overschotten tot het verleden behoren.

Hans Petter Hübert, Supply Chain Manager bij Moods of Norway licht toe: "Ca. 70% van onze totale winkelomzet wordt gerealiseerd door voorraadaanvullingen. Een grote nauwkeurigheid van de voorraadgegevens is dan ook van cruciaal belang voor het garanderen van de product-beschikbaarheid. Het is niet voldoende om te weten dat de producten zich in de winkel bevinden. We moeten ook zeker weten dat ze in de schappen liggen – RFID geeft de winkelmedewerkers de tools in handen om dit te realiseren. Uit onze pilot kwam nog een ander positief aspect naar voren: de winkel presteert beter in zijn totaliteit. RFID blijkt van positieve invloed te zijn op de algehele prestaties."

Hogere omzet met minder voorraad

Na de positieve bevindingen in twee winkels heeft Moods of Norway besloten om vóór het einde van 2014 de oplossing van Nedap in 14 van hun brand stores te implementeren en van start te gaan met source tagging in het productiestadium. De komende najaars-/wintercollectie worden alle kostuums, overhemden en broeken geleverd inclusief RFID label. Dit resulteert in tijd- en kostenbesparingen in het distributiecentrum en zorgt ervoor dat de artikelen sneller in de winkels liggen.

"Dankzij RFID krijgen retailers een uitgebreid inzicht in hun daadwerkelijke voorraadniveaus. Om dit te realiseren werken we momenteel samen met het team van Moods of Norway om hen optimaal te laten profiteren van RFID. We willen Moods of Norway in staat stellen een hogere omzet te genereren met minder voorraad en daarmee hun groei versnellen", aldus Elles te Boome-Harbers, Sales Business Developer bij Nedap.

###

 

Over Moods of Norway

Het hoofdkantoor van Moods of Norway is gevestigd in Stryn (Noorwegen). Het bedrijf is een groeiend high-end heren- en damesmodemerk. Sinds de lancering van de eerste collectie in 2003, zijn er in Noorwegen 14 brand stores geopend. De bedrijfsslogan "Happy Clothes for Happy People" komt tot uitdrukking in de vrolijke, kleurrijke ontwerpen. In 2012 en 2014 werd het merk geselecteerd als designer voor de kleding van het Noorse Olympische team in Londen en Sochi.

Over Nedap

Nedap is een fabrikant van intelligente technologische oplossingen voor relevante vraagstukken. Voldoende voedsel voor een groeiende bevolking, schoon drinkwater over de hele wereld, slimme netwerken voor duurzame energie zijn slechts een paar voorbeelden van onderwerpen waar Nedap zich mee bezighoudt. Altijd gericht op technologie die er toe doet. Nedap is opgericht in 1929, en sinds 1947 genoteerd aan de beurs (NYSE). Met meer dan 720 medewerkers is Nedap wereldwijd actief. Nedap helpt internationale retailers bij het permanent voorkomen van verliezen, het optimaliseren van voorraadniveaus en het vereenvoudigen van multi-store retail management.

Mediacontact:
Janna Dirks
Marketing & Communications
Nedap Retail
0031 (0)544 471 904 0031
(0)654 337 965
janna.dirks@nedap.com

(credits foto: Karine Hildonen Henriksen)

Vorige pagina

Powered by HVMP Internet Marketing